Translate

CLICK at HOME…If it said this blog does not exist.

Sunday 21 July 2013

Bacaan Al-quran tidak sampai kepada Si mati.

Kenapakah TV Hijrah..buat satu SLOT rancangan..yang seolah-olah YAHUDI..seolah-olah TIDAK menggalakkan orang ISLAM..yang dah MEMANG majoriti BUTA QURAN..daripada mendekati QURAN..
Kalaupun kes TAHLIL dan bacan QURAN ini..KONONnya..TAK SAMPAI KEPADA SI mati..CUBALAH ustaz ustaz yang TERLEBIH cerdik ( tapi BODOH kepada WAQE' ) orang yang nak kita dakwah..bagi alternatifnya..untuk menggantikan MAJLIS TAHLIL dan bacaan QURAN itu..
Cuba belajar SEJARAH DAKWAH..Wali SONGO...yang berjaya MENDAKWAH penganut agama HINDU di Indonesia...Kamu yang asyik mengHUKUM pasal TAHLIL danbacan QURAN tak sampai itu...dah BERAMA RAMAI berjaya..mengISLAMkan penganut agama lain...
Kepada ustaz ustaz..jangan hanya BERANI bersilat di hadapan lelaki TAK berkaki di KAMPUNG SENDIRI sahaja...
Gitarist terkenal Sham Kamikaze di hujani cacian dan ingin kembali kepada muzikhttp://batuvskayu.blogspot.com/2013/07/gitarist-terkenal-sham-kamikaze-di.html


salah satu posting di facebook yang menghentam Sham Kamikaze




Bekas artis dan guitarist terkenal negara Sham kamikaze telah dihujani cacian oleh ramai pelayar siber yang tidak berpuas hati dengan kenyataan beliau dalam satu ciri ceramahnya di TV Al-Hijrah.

Sham Kamikaze telah mengisi satu slot tazkirah terbitan TV Al Hijrah yang bertajuk "Hadiah Kepada Si Mati" telah mengemukakan hujjah bahawa amalan membaca Al-Fatihah atau bacaan Al-quran tidak sampai kepada Si mati.

Rentetan dari cacian yang di terima beliau telah mengeluarkan satu kenyataan didalam page facebooknya bahawa beliau tidak akan menyentuh  bab agama atau yang berkaitan denganya lagi. Seakan kecewa beliau menyatakan mahu kembali bergiat dalam bidang muzik menurutnya itulah bakat yang di anugerahkan oleh Allah kepada nya.

"Mudah mudahan lebih aman dan tidaklah berlaku 'perpecahan' di kalangan umat . Apapun, Jazakumullah Khairan Kathira kepada sahabat semua. Saya akan hanya fokus kepada bidang yang mana saya adalah 'ahlinya' iaitu muzik. Tak perlulah lagi sesiapa nak berbalah atau fitnah memfitnah dengan sanad syaitan dan sebagainya ujar Sham didalam laman facebooknya.

No comments:

Post a Comment